Rakovnické cyklování 2013 aneb miniMS cyklistiky

Léto téměř v půlce (bohužel) a závodní sezona téměř za půlkou (taky bohužel), a proto jsem využil šance dvojzávodu ze seriálu UAC v Rakovníku. Celé Rakovnické cyklování probíhalo už od pátku a během tří dnů se závodníci mohli vyřádit v disciplínách jako MTBO, downhill a silniční kritérium, jenže závodníky Dexter BSK racing zajímalo především sobotní XC a nedělní půlmaratón. Celkově to vypadalo jako nějaké mini mistrovství Rakovníka ve všech cyklistických odvětvích. XCéčko se jelo až navečer, a tak bylo dost času sbalit věci a dojet do Rakovníka, odkud se v 17 hodin startovalo. Nevěděl jsem moc, do čeho jdu, protože část trati XC ještě pár desítek minut před startem patřila sjezdařům, tak jsem se přihlásil a počkal, až organizátoři trať přeznačí a připraví pro nás.

Při seznamovacím tréninkovém okruhu jsem zjistil, že některá místa nebudou až tak úplně jednoduchá, jenže už nebylo cesty zpět, hlavně jsme měli s Martinem A. zprvu respekt z toho výjezdu na střechy trhových stánků a následného sjezdu dolů. Ani vracečky v horní části trati nebyly snadné a vyžadovaly precizní techniku, dobrou rovnováhu a hlavně včasné a správné řazení. Peloton cca 50 lidí se vydal na trať o délce 7 okruhů těsně po páté a sranda začala. Pomalu jsme ukrajovali z prvních okruhů a snažil jsem se jet stabilní tempo. Tepy sice stále lítaly nad 170, ale doufal jsem, že to vydržím.

Zajížděl jsem poměrně vyrovnané časy (všechny kola v rozmezí 10-11 minut) a ke konci jsem se teprve začínal rozjíždět, jenže mě v 5. kolo předjel vítěz o kolo a to znamenalo, že v 6. kole už budu končit, což byla trochu úleva, ale i to 7. bych odjel. Nasadil jsem teda k cílovému trháku, ještě odpáral asi 2 lidi, poslední přejezd stánků a hrbu na náměstí a už jsme byli v cíli. Martin A. si dal plných 7 kol a v cíli taky zářil nadšením z trati. Dali jsme jídlo, rozloučili se a každý vydali tam, kde jsme měli vymyšlené spaní, protože druhý den bylo potřeba být v Rakovníku brzy ráno.

My jsme měli možnost přespat na nedaleké chatě rodičů Evy a ráno se to celkem hodilo, protože drobné zaspání nám trochu urychlilo odjezd. Naštěstí prezentace v klidu stihnuta, s týmovými parťáky jsme se pozdravili a už se to štosovalo na pásku. Bohužel jsem stál celkem vzadu, ale naštěstí se jelo celkem dlouho městem, tak se dalo procpat dopředu. Odhaduju, že sem se mohl dostat na pomezí první 50 z cca 200 startujících, měl jsem Martina Č. na dohled. Nešťastnou náhodou došlo těsně přede mnou na úzké asfaltce ke kolizi, která zbrzdila všechny lidi, ale pak se to zas sjelo. Snažil jsem se jet kopce v tempu, věděl jsem, že jich je asi 6, ale jsou krátké 2-3kilometrové, takže brnkačka oproti Salzce!

V půlce mě potkala nepříjemná věc, že jsem zabloudil a se mnou postupně asi 10 lidí, čímž jsme ztratili cca 4-5 minut a několik míst. Pravda, značení mohlo být někde trochu viditelnější, případně použít více mlíka. Občerstvení taky nebylo na nejlepším místě, kde se projíždělo cca 40 km/h, jenže jsem jel na 1 bidon, a tak jsem si u poslední musel zastavit pro pití. Čekal nás poslední táhlý kopec nahoru a dolu, kde jsem odpáral asi 4 lidi, jenže ve sjezdu si mě zase 2 sjeli, takže závěrečnou pasáž podél potoka, jeho brod a nájezd na cílové náměstí (kde jsem míjel běžícího Martina Č. po nešťastných 2 defektech) jsme jeli ve 3 lidech. Nastoupil jsem k mohutnému finiši ala Peter Sagan hned z kraje a nedal ostatním šanci. V cíli byl překvapený Martin A., který dojel jen asi 5 minut přede mnou. Čtvrthodinku po nás přijela Jana (2. v kategorii Ž40+) a za další čtvrthodinku Boris s Jájou (4. v kategorii Ž40+), kteří zakončili představení Dexter BSK racing teamu na Rakovnickém cyklování 2013.